2007-06-10

Pirkinių maišeliai

Naujienraštyje Delfi.lt su nuoroda į dienraštį "Lietuvos žinios" paskelbtas straipsnis, kurio žurnalistė piktinasi tuo, jog jai reikia mokėti už maišelius parduotuvėje. Esą kažkur užsienyje galima gauti maišelį nemokamai. Pažįstamas padėjavimas: kaip pas juos gerai ir kaip pas mus blogai.

Keista skaityti tokius tekstus, kai progresyvus pasaulis ieško būdų kaip sumažinti išmetamos pakuotės apimtis. Vienus jau draudžiama maišelius dalinti už dyką, kitur nepriklausomai nuo maišelio kainos siekiama jį panaudoti kuo daugiau kartų.

Dar keisčiau skamba reikalavimas, kad už maišelius sumokėtų tas, kas ant jų reklamuojasi. Dėl to straipsnio autoriui pritaria ne vienas komentatorius. Paskaičius atrodo, kad jie dirba didžiulį darbą nešiodami maišelius su reklama ant jų.

Taip, ant maišelių reklama. Bet tai nereiškia, kad jie turėtų būti nemokami. Kuo brangiau kainuos - tuo geriau. Tegu tų maišelių pirkėjai susimoka ne tik už jų gamybą, bei už jų surinkimą ir perdirbimą, bei už sąvartynus, į kuriuos patenka dalis tų maišelių.

Tas pirkėjas, kuris mano, kad rimtai dirba paruotuvei nešiodamas maišelius su jų reklama yra laisvas nusipirkti (arba pasisiųti ar nusimegzti) medžiaginį maišelį bo jokios reklamos ir neleisti pinigų maišeliams bei už dyka nedirbti "reklaminio maišelio nešiotoju".

Ar tik spaudoje neišgirsime tokios pozicijos:

Kadangi ant maišelio reklama man turėtų sumokėti bent po 10 litų už kiekvieną maišelį, kurį aš nuneščiau nuo Maksimos iki namų. Mane pamato ne mažiau kaip 100 žmonių.

Kartą į savaitę važiuoju prie ežero. Ten mano paliktą maišelį per sezona pamato dar daugiau iškylautojų. Be to, ten jis guli samanų ir miško forne - nėra konkuruojančios reklamos. Todėl vasaros savaitgaliais man turėtų mokėti bent po 100 litų už vieną maišelį.


Be to, už reklamą man turėtų mokėti Русское Радио, kadangi nuolat jų klausausi atsidaręs langus (buto ar automobilio), kad girdėtų visi praeiviai.

Ir tabako pramonė man turėtų nemokamai skirti cigarečių, kadangi dažnai rūkau minioje kokiame nors koncerte ar turguje.

Vis tik yra gerai, kad maišeliai mokami. Manau, kad nebūtų blogiau, jei visoms pakuotės rūšims būtų įvesta užstato sisetma, kaip jau padaryta daugkartiniams buteliams.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą